Aktualizace

31.01.2014 09:43

Minulý týden jsme pátek strávili na cvičáku. Dex měl den v rámci výrazné psychické zátěže, protože jsme jeli tramvají na nádraží (to zná), vlakem do Hrušovan u Brna (vlakem jel úplně poprvé, což považuji za svou chybu), a do Židlochovic jsme pak ťapali pěšky. Společnost nám dělali dvě krásné feny ČSV - Dexíkova oblíbenkyně Welinka a Lady Megera - Beruška Tawy, a dospělý NO Oga. Jízdu vlakem Dex zvládl bravurně asi i proto, že šlo o klidný nerámusící vlak. Na cestě si pak s Ogou něco málo pověděli, ale jinak šli všichni na volno a nezaznamenali jsme potíže. Naopak, Dex překvapil krásnou fixací na mě.

Na cvičáku poběhal se štěňátky a vrhli jsme se na obrany. Sice jsem řekla, že už se jim věnovat nebudem, ale když šly jinak kousat jen Welinka s štěněcí fenka stafbula a figurant byl výrazně menší, než běžně bývá (jasně, že šlo o jinou osobu:D), tak jsem si řekla, že to ještě jednou zkusíme. A světe div se, on kousal. A kousal moc pěkně (tedy na něj:)).

Pak jsme se věnovali poslušnosti a Dex opět překvapil jedním ze svých nejlepších výkonů. U chůze u nohy často sám nabízel oční kontakt, odložení vleže za chůze v pohodičce, v sedě malilinko horší a ve stoje udělal několik kroků za mnou. Faktem ale je, že tohle spolu moc necvičíme a máme tak námět, na čem pořádně máknout. Na cvičáku poprvé i ukázal aport - jupíííííjajej -  a i když nebyl takový, jak jsem u něj zvyklá doma, byla jsem nakonec spokojená.

Využili jsme relativně nízké účasti na cvičáku (pejsků bylo dost, ale víceméně se prostřídali během dne) a zneužili figuranta i pro nácvik mantrailingu. Natáhli jsme jeden trail s příchodem kolmo na stopu. Dex se nejdřív chtěl vyřítil přímo, ale byl zadržen a během zlomku vteřinky se chytil na stopu a už z ní nespustil čumák. Doběhl si pro kladeče, jak jsem u něj zvyklá, a odměnou mu bylo pomuchlání a pořádná dávka paštiky rozpatlané po celé misce, čímž jsme zase malinko upevnili zájem o kladeče. Při kusových odměnách si je vezme a o kladeče ztrácí zájem, což je poměrně dosti nežádoucí.

 

Celý ten den musím zhodnotit, jako luxusní. Dex podával nádherné výkony, které získaly daleko více na hodnotě (pro mě) vzhledem ke skutečnosti, že po celý den byla průběžně slyšet střelba, někdy i dost výrazně. Jen dodám, že jsme vycházeli z domu okolo 8:50 a dorazili jsme zpět okolo 19 hod. Sobotu pak prospinkal prakticky celou, což je u něj opravdu hodně velký nezvyk :D Mohla jsem si tak v klídečku převzít koloběžku, kterou jsme s radostí přivítali do naší rodiny. Vycentrujem kolesa a vyrazíme do terénu, johohooo :)

 

Nový povel: včera jsme byli venku a opět jsme potkali psa na volno bez náhubku s nulovou ovladatelností. Rozhodla jsem se vybudovat a naklikat povel "za mě," a to právě pro tyhle případy, kdy se k nám řítí cizí pes. Uvidíme, jestli to k něčemu bude. V každém případě je to další prostředek ovladatelnosti.

Upevnili jsme povel "přes!" kdy přeběhne silnici z jednoho chodníku na druhý. Jen ještě musíme dopilovat brzdu na druhém chodníku :D Upraven popis povelu "Chodník" v sekci "Co už umíme a co se učíme"